Inwazyjne obce gatunki zwierząt i roślin stwarzają poważne, globalne zagrożenie dla środowiska naturalnego, gospodarki, bezpieczeństwa żywnościowego oraz zdrowia ludzi – wynika z nowego raportu Międzyrządowej Platformy ds. Różnorodności Biologicznej i Funkcjonowania Ekosystemów (IPBES).
Kolejne tygodnie roku to kontynuacja negatywnych trendów na rynkach frachtowych i czarterowych w rozpatrywanych segmentach.
Międzynarodowe kryzysy ukształtowały morską obsługę towarów w porcie w Hamburgu w 2022 roku. Hamburskie terminale obsłużyły 119,9 mln ton ładunków morskich. Oznacza to zmianę o minus 6,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dzisiaj premiera szóstego odcinka podcastu Uwaga wodór! O wkraczaniu w nową epokę, z rozproszonymi źródłami energii i równym dostępem do zasobów. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta Tomoho Umedę, założyciela i prezesa firmy Hynfra.
Szereg wydarzeń, na czele z zatorami w portach, doprowadził do braków kontenerów. Powoduje to kryzys o światowych oddziaływaniu, ponieważ brak kontenerów wywołuje efekt domina w globalnym łańcuchu dostaw.
Tegoroczna edycja Forum Gospodarki Morskiej Gdynia będzie edycją jubileuszową - to już 20 lat, odkąd po raz pierwszy w Gdyni spotkali się eksperci branży morskiej, by dyskutować o kierunkach rozwoju, zagrożeniach i potencjale polskiej gospodarki morskiej.
Rynek tankowców skorzysta na ożywieniu światowej gospodarki i handlu, ponieważ w nadchodzących miesiącach na rynek ma wejść więcej ropy.
Co przyniesie 2021 rok? Wiele gospodarek może doświadczyć silnego odbicia napędzanego przez duży, wcześniej stłumiony przez COVID-19 popyt konsumencki. Potencjał konkretnych walut będzie zaś uzależniony od tempa szczepień w poszczególnych państwach. Poniżej przedstawiamy nasze główne oczekiwania: zarówno w kontekście konsekwencji dalszej walki z pandemią na świecie, jak i nowego politycznego otwarcia w USA.
Bank Światowy poinformował we wtorek w półrocznym raporcie na temat perspektyw światowego rozwoju, że w 2021 roku wzrost globalnej gospodarki wyniesie 4 proc. Jeśli jednak nasili się pandemia koronawirusa wzrost ten może wynieść tylko 1,6 proc.
Wedle danych Eurostatu spadek zapotrzebowania na pracę, mierzony liczbą pracujących oraz liczbą przepracowanych godzin, był minimalny w drugim kwartale, a w trzecim byliśmy jedyną gospodarką, która zanotowała wzrost w obu kategoriach - powiedział PAP Piotr Bujak, ekonomista PKO BP.
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników